CaixaForum Tarragona

Al fotomuntatge ubicat a CaixaForum Tarragona trobem un contrast contrari al proposat a la instal·lació de Can Xalant Centre de Creació i Pensament Contemporani de Mataró; aquí, el vestíbul està ben enlluernat, la sala d’exposicions està a les fosques. Una vitrina buida ocupa el centre de la sala obscura, però a diferència del que hauria de succeir si aquesta allotgés un objecte artístic, cap dels punts de llum l’enfoca directament, sinó que el llum que hi ha just al damunt està apagat i la il·luminació de la sala és difusa i tènue, com en una sala de vetlla. Un altre element incorporat a la imatge en el procés de fotomuntatge és la ratlla groga enganxada sobre el parquet que indica la impossibilitat de traspassar-la desordenadament.


Imatge de documentació inclosa al fotomuntatge.

Vista del fotomuntage al vestíbul CaixaForum de Tarragona.

 

- ENG -

The photomontage located at CaixaForum Tarragona shows the opposite contrast proposed at the Can Xalant’s Centre de Creació i Pensament Contemporani de Mataró installation; the exhibition room here is dark and the hall is well lit. An empty cabinet occupies the centre of the dark room and, contrary to what would happen if it contained a work of art, none of the lights point towards it; the light just above it is switched off and lighting in the room is faint and diffused, as in a vigil room. An other element incorporated during the photomontage process is the yellow line on top of the wooden floors, indicating the impossibility of crossing it disorderly. 

 

- ESP -

En el fotomontaje ubicado en el CaixaForum Tarragona encontramos un contraste contrario al propuesto en la instalación del Centre de Creació i Pensament Contemporani Can Xalant; aquí, el vestíbulo está muy iluminado, la sala de exposición está en penumbra. Una vitrina vacía ocupa el centro de la sala oscura, pero a diferencia de lo que habría sucedido si esta alojara un objeto artístico, ninguno de los puntos de luz la enfoca directamente, sino que la lámpara que hay justo encima está apagada y la iluminación de la sala es difusa y tenue, como en una sala de velatorio. Otros elementos incorporados a la imagen en el proceso de fotomontaje son la raya amarilla enganchada sobre el parquet que indica la imposibilidad de traspasarla desordenadamente y que queda justo detrás de un asiento que sobresale por el margen izquierdo del fotomontaje.