Sobre la barca de l’art

Com cal relacionar pràctica artística i quotidianitat, avui? LIMEN s’ha adreçat a membres dels colectius Enmedio (Leónidas Martín), Taller de Ficció (Javier Rodrigo i Aurelio Castro), CCCbarrio (Aviv Kruglanski) i NCRLab (Òscar Abril) per pensar-ho a la Barcelona post-15M. La taula rodona “S’ha trencat la barca de l’art contra la vida quotidiana?” –el títol de la qual parafrasea un poema de Maiakovski– va contar amb les seves veus el 7 de març, a l’Aula Magna de la facultat de Geografia i Història de la UB, a fi de debatre aquest tema etern i subject a constants polèmiques.
-
Segons Roger Sansi, moderador de la trobada i professor d’Antropologia de la UB: “Sovint s’ha acusat l’art d’apropiar-se la vida quotidiana per transformar-la en un objecte estètic. Però potser en l’actual situació de col·lapse institucional generalitzat, incloent l’institució artística, alguna cosa està canviant. Diversos col·lectius d’ara mateix defineixen la seva pràctica en termes oposats: usar l’art i les seves tècniques per intervenir en la vida quotidiana. S’està dissolent la pràctica artística en la multitud de moviments i assemblees que estan emergint davant l’expectativa de col·lapse del règim?”.

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

 

- ENG -

On the art boat. Today, how can we relate art practice and everyday life? LIMEN has invited members of the collective Enmedio (Leónidas Martín), Taller de Ficció (Javier Rodrigo and Aurelio Castro), CCCbarrio (Aviv Kruglanski) and NCRLab (Òscar Abril) to reflect on this question in a post-Occupy (15M) Barcelona. A round table discussion titled “Has the art boat smashed up on the dreary routine of everyday life?”, paraphrasing Mayakovsky’s poem, brought their perspectives into dialogue on March 7th, in the Aula Magna of the Faculty of Geography and History of the University of Barcelona, in order to discuss this eternal issue that continually remains polemic.
-
According to Roger Sansi, panel moderator and a professor of Anthropology at the UB, “Often art has been accused of appropriating everyday life and transforming it into an aesthetic object. But in our current situation of widespread institutional collapse including the institution of art somethings are changing. Many collectives who are active now define their practice using opposing terms: to user art to intervene in everyday life. Is art practice dissolved within a range of movements and assemblies that have emerged after the collapse if the regime?”

 

- ESP -

Sobre la barca del arte. ¿Cómo cabe relacionar práctica artística y cotidianidad, hoy? LIMEN se ha dirigido a miembros de los colectivos Enmedio (Leónidas Martín). Taller de Ficció (Javier Rodrigo y Aurelio Castro), CCCbarrio (Aviv Kruglanski) y NCRLab (Òscar Abril) para pensarlo en la Barcelona post-15M. La mesa redonda “¿Se ha roto la barca del arte contra la vida cotidiana?” –cuyo título parafrasea un poema de Maiakovski– contó con sus voces el 7 de marzo, en el Aula Magna de la facultad de Geografia e Historia de la UB, a fin de debatir sobre este tema eterno y sujeto a constantes polémicas.
-
Según Roger Sansi, moderador del encuentro y profesor de Antropología de la UB: “A menudo se ha acusado al arte de apropiarse de la vida cotidiana para transformarla en un objeto estético. Pero quizá en la actual situación de colapso institucional generalizado, que incluye a la institución artística, alguna cosa está cambiando. Varios colectivos definen en la actualidad su práctica en términos opuestos: usar el arte y sus técnicas para intervenir en la vida cotidiana. ¿Se está disolviendo la práctica artística en la multitud de movimientos y asambleas que están emergiendo ante la expectativa de colapso del régimen?”.